Med öken på ena sidan av väggrenen och gröna vinbuskar på den andra sidan tog vi oss längst I-5 från San Francisco med destination Los Angeles.
Kontrasterna i det här landet slutar inte förvåna mig. Efter fem dagar i otroligt vackra men kyliga San Francisco slog hettan till helt plötsligt allteftersom vi närmade oss LA.

Och fyra timmar in på vår sex timmar långa bilresa blev det en akut-stopp på en Rest area där alla bytte om från långbyxor till shorts. Sedan spenderade vi tjugo minuter vid automater som skulle vara fyllda med kallt vatten. Hrm, jag kan ju säga att de där automaterna har efter oräkneligt antal timmar under solen gett upp och kyler numera inte längre ned vattnet. Med varsin glass i hand begav vi oss tillbaka till bilen för round 2. Helt plötsligt verkade blåsten i Francisco inte sååå illa. Personligen hade jag inte varit heelt emot en vindpust som inte bestod av varm luft.
 
Resten av vägen var så otroligt vacker och efter ungefär hundra miles (amerikanska miles) med böljande öken kom grönskan och snart befann vi oss mitt i Angels National Forest. Wow. Det är det enda jag kan säga.
Trodde att vi hade mycket skog i Sverige men det här var ju på en helt annan nivå.
 
Helt plötsligt förstår jag fascinationen med att åka på en roadtrip. Alltså, visst, jag har tagit mig iväg på en, så uppenbarligen har jag väl förstått det till en viss grad tidigare men nu är det solklart exakt varför just USA är ett sånt fantastiskt land att resa genom.
 
The high and lows.
 

Nu är vi iallafall tillbaka i LA (resan gick bra och vi mår alla bra!). Det är snart dags för middag ute på stan, så jag får önska er en trevlig kväll, dag eller morgon.
 
los angeles, national forest, roadtrip, san francisco, tjejligan, usa,

Kommentera

Publiceras ej