Brownies, japansk godis och Iron man. Så firar fyra tjejer midsommar någonstans i San Francisco. Och jag måste säga att det är en helt okej midsommarfirning.
Just nu mini-landar vi efter en heldag ute på San Franciscos gator. Efter frukost på Denny's - vars buttermilk panncakes snabbt blivit en av mina absoluta favoriter - begav vi oss på jakt efter en buss som kunde ta oss till Golden Gate Bridge.

En promenad, en busstur och en till promenad senare anlände vi till bron en timme senare. Och... wait for it. Wait for it.
 
Jag ÄLSKADE den! Jag är på fullt allvar smått förälskad i bron och vid första glimten av den, kände jag mig som en uppspelt sjuåring som blir överraskad på sin födelsedag. Oh, my, god!
Det har varit en av dem hittills absoluta bästa höjdpunkterna av resan. Visst, Hollywood och Vegas var sjukt häftiga och Napa var ju inte sååå illa heller. Men. San Francisco. Vad ska man säga? Jag har velat flytta hit sedan jag var sjudu kan ju bara föreställa dig känslan av att äntligen stå där vid bron och promenera över den.
Det var blåsigt, men ändå inte så kallt och utsikten var fantastisk.
 
På vägen tillbaka till Fort Mason och Fisherman's Wharf borstade vi håret och vilade fötterna inför nästa äventyr. Nästa stopp var Japantown och där blev det mat. Eftersom jag är envis och tänker att jag ska testa nya saker valde jag en rätt (minns inte vad den hette) som bestod av friterade...tja, allt. Friterad räka, friterad morot, zuccini, friterad potatis (?) och aubergine. Som sagt, det var friterat men gott. 
 
Vad hände sen... Hmm, låt mig tänka. Jo, Emily blev nästan fälld av en kon. Det var nytt. Och jag skriver det här med kärlek. Jag skrattar inte åt dig. Jag skrattar med dig. Okej, jag skrattar kanske åt dig. Men, bara lite grann.
 
Väl tillbaka på hotellet så var det dags för Marie & Stephanie att njuta av ett paket av minicupcakes som de köpt tillsammans, medan jag och Emily delade på ett paket av japanska godisar fyllda med röd bönpasta och sesampasta. Spännande.
 
Sådär. Nu har jag bloggat färdigt för idag och ska förbereda mig lite för sista kvällen i San Francisco. Vilket vi ska fira med en pubkväll. Imorgon far vi vidare tillbaka till Los Angeles för att njuta av staden - med väskor den här gången.
Ska försöka slänga upp några bilder, men eftersom det är mobilen som agerar som kamera så får jag ladda upp dem därifrån. 
 
Förresten, de andra tjejerna i tjejligan verkar lite sugna på att gästblogga så ska försöka låta dem knappa på datorn lite nån dag/kväll. 
 
 
california, golden gate bridge, san francisco, tjejligan,

Kommentera

Publiceras ej